zaterdag 23 februari 2013

Anaheim – Pismo, 13 augustus

Dag 26 dinsdag 13 augustus 2002
Anaheim  – Pismo (gereden afstand 234 miles, 374 km)
Overnachting: Spyglass Inn (www.spyglassinn.com) Prijs kamer: $144

We slapen uit en vertrekken vrij laat. Eigenlijk later dan we gepland hadden. Vanuit Anaheim rijden we over de I5 en de I10 naar Santa Monica. Het is redelijk druk. Af en toe kunnen we gebruik maken van een carpoolstrook (daar mag je op rijden als je met minstens 2 mensen in de auto zit), maar de hoeveelheid carpoolstroken houdt niet over. Vlak voordat we Los Angeles uit rijden horen we opeens een piepje boven de radio uit. Het is een waarschuwingssignaal. De benzinemeter staat bijna krom gebogen in het diepe rood. We zijn helemaal vergeten te tanken en we hebben het rode lampje ook niet opgemerkt. Gelukkig gebeurt het hier en niet ergens waar binnen 20 km geen benzinepomp te vinden is. In de woestijn tankten we al als we nog maar een halve tank hadden en hier rijden we gedachteloos de tank helemaal leeg. We nemen de eerste beste afslag van de snelweg en binnen 200 meter zien we gelukkig al een tankstation.
In Santa Monica nemen we highway 1 en via Malibu (mooie huizen boven op de rotsen) komen we op de highway 101. Vooraf aarzelden we of we ergens onderweg bijvoorbeeld in Santa Monica of Malibu naar het strand zouden gaan, maar we hebben in Pismo Beach een hotel pal aan de kust geboekt en we gaan daar wel naar het strand. Als we bij ons hotel aankomen valt dat laatste vies tegen. Het hotel ligt weliswaar aan de rand van de oceaan maar boven op een klif. De foto’s van het hotel op internet suggereerden dat je zo naar beneden naar een strand kon lopen. Er is echter helemaal geen strand. De woeste golven beuken rechtstreeks op de rotsen. Ook wel een mooi gezicht maar niet waarvoor we gekomen waren. De kinderen vinden het niet erg want er is een zwembad. Wij voelen ons wel een beetje bekocht, want dit is nota bene ons duurste hotel.
’s Avonds eten we in het restaurant bij het hotel. Het is populair. Sommige mensen die na ons komen moeten best lang wachten voordat ze aan de beurt zijn. Het valt ons op dat alle Amerikanen, zo te zien de plaatselijke bevolking inclusief de plaatselijke politie, hetzelfde bestellen. Krab. Buiten zien we waarom. Op een groot bord staat dat je op dinsdag voor $15 zoveel krab mag eten als je op kan.